خودروهاي وارداتي | فهرست جديدترين خودروهاي وارداتي به ايران

خودرو های وارداتی

سازمان توسعه و تجارت ايران بارها اعلام کرده است که در زمينه خودرو از کارشناسان خبره و کارگروه‌هاي تخصصي استفاده مي کند اما اولين نکته‌اي که با مشاهده اين ليست بيشتر جلب توجه مي‌کند، بي‌نظمي جداول مي باشد که اين نامرتبي نام و مدل خودروها بسيار گيج کننده است و انتظار مي رود ثبتارش در سال‌هاي آتي اين جدول را بصورت دستي تنظيم و رونمايي کند. درجديدترين ليست خودروهاي سواري مجاز براي واردات به کشورکه شامل 65 نوع خودرو بوده ، اثري از مرسدس بنز و برخي برند هاي ديگر نيست .

همان‌گونه که مي‌دانيد، سامانه ثبت سفارش خودروهاي وارداتي از تيرماه لغايت دي ماه سال جاري، حدود 6 ماه مسدود گرديد. در اين مدت، علاوه بر گراني بيش از حد خودروهاي وارداتي موجود در بازار، گزارشاتي از کم فروشي و انبارداري فروشندگان اين‌گونه خودروها نيز هر از گاهي اعلام مي‌شد که اين امر باعث هرچه وخيم‌تر شده اوضاع در بازار خودرويي ايران گرديد.
حال طبق اعلام هيئت دولت، سامانه ثبت سفارش فعال بوده و واردکنندگان مي‌توانند خودروهاي خود را در اين سامانه ثبت و واردات آن‌ها را از چند روزآينده آغاز نمايند. همچنين پس از بازگشايي اين سامانه، ليست خودروهاي مجاز وارداتي به کشور نيز اعلام گرديد که در آن همانگونه که از قبل اعلام شده بود، واردات خودروهاي برند پورشه متوقف شده و برندهاي لوکس ديگر نيز تنها مجاز به واردات خودروهايي با قيمتي کمتر از 40 هزار دلار هستند.با وجود مشکلاتي که در ماه‌هاي اخير براي واردات خودرو پيش آمده بود، اين ليست جذاب و تازه‌نفس که توسط گمرک ايران منتشر شده، جان دوباره‌اي را به بازار خودروهاي وارداتي بخشيده است. حضور دو خودروي پرطرفدار فولکس واگن گلف و تويوتا هايلوکس که مدت‌ها بود به صورت رسمي وارد بازار ايران نمي‌شد، خبر جذابي براي دوستداران اين خودروها بود. همچنين تنوع برندهاي وارداتي به بازار کشور نيز افزايش پيدا کرده و اين موضوع قطعا اتفاق خوبي براي مشتريان به شمار مي‌رود.

 

برای آشنایی بیشتر با واردات و صادرات می توانید مقاله ی تعریف واردات و صادرات را مطالعه کنید.

خودروهاي جديد در راه بازار ايران

بعد از چند سال سلطه خودروسازان شرقي و محصولات دو برند بلامنازع کره‌اي به نظر مي‌رسد دوره محصولات اروپايي و ژاپني دوباره در ايران شروع شده و تعداد کثيري از خودروسازان مطرح به صورت رسمي از قصد خود براي حضور در ايران خبر داده‌اند.

  • اوپل اينسيگنيا 2018
  • جگوار اي- پيس
  • تويوتا کمري 2018/ کمري هيبريد
  • کيا استينگر 2018
  • لکسوس LS 2018

بهترين خودرو هاي وارداتي چيني

کمپاني ليفان، يکي از عجيب ترين کمپاني هاي ماشين سازي در دنياست. با وجود اين که بيشتر کارخانجات بزرگ ماشين سازي عمري طولاني دارند و سال هاي سال است که در زمينه ساخت اتومبيل فعاليت مي کنند، اما اين شرکت چيني از اوايل دهه 90 ميلادي کارش را شروع کرد و همسن و سال بروبچه هاي دهه هفتاد خودمان است. نکته بامزه ديگر در خصوص اين شرکت اين است که ابتدا کارش را با ساخت مشروبات الکلي شروع کرد و بعدها با ساخت کفش ورزشي ادامه داد.


ام وي ام به دليل نمايندگي هاي گسترده اي که دارد، يکي از بهترين ماشين هاي چيني در بازار ايران است. بسياري از کساني که به دنبال سوار شدن ماشين هاي شاسي بلند هستند و پول شان به سانتافه، توسان، قشقايي و … نمي رسد به سراغ ام وي ام مي روند؛ ماشين هايي که بين 60 تا 70 ميليون تومان قيمت دارند. اما مهم ترين نکته در خصوص اين ماشين ها اين است که برخلاف ظاهر زيبايي که دارند، عمرشان بلند نيست؛ يعني مثل قديم نيست که شما يک پيکان 60 بخري، خودت سال ها سوارش شوي، پسرت سوارش شود و سال هاي آخرش را هم نوه ات پشت رل بنشيند.

حضور دو خودروي جذاب و پرطرفدار فولکس گلف و تويوتا هايلوکس قطعا مهم ترين خبري است که تحقق آن در سال 97 احتمالا شرايط جديدي را به بازار تحميل مي کند. در عين حال تنوع برندهاي وارداتي به بازار کشور اندک يافزايش پيدا کرده و چند خودروساز چيني هم موفق شده اند محصولات خود را در ليست ثبت سفارش بگنجانند. در يک گزارش کوتاه به معرفي 9 خودروي جديد بازار ايران در سال 97 مي پردازيم، ضمن اين که با بررسي قيمت احتمالي شانس هر مدل را براي موفقيت در بازار محک مي زنيم.

تويوتا هايلوکس

بهترين خبر ممکن براي عشاق آفرود، دوستداران طبيعت و علاقه مندان به خودروهاي وانت پيکاپ، ورود مجدد همين وانت هايلوکس در نمونه 2018 است که به تازگي در نمونه فيس ليفت وارد بازار اروپا و آسيا شده و ويژگي هاي جذابي دارد. به مدد موتوري که 2700 سي سي حجم و 88 اسب بخار قدرت دارد، به همراه سيستم چهار چرخ محرک فعال، جعبه دنده دستي و امکانات يک خودروي شهري، راننده مي تواند به راحتي با هايلوکس به سفر برود و همان راحتي و آرامش خود در سفرهاي شهري را هنگام آفرود، حضور در کوهستان و يا بارکشي تجربه کند. قيمت احتمالي هايلوکس 2017 روي عدد 350 ميليون تومان تخمين زده مي شود.

Hyundai Kona

هيونداي به عنوان يکي از پرفروش ترين برندهاي وارداتي بازار، اين روزها در دوره جديدي از فعاليت خود در بازار کشورمان حضور دارد. راه اندازي خط توليد اين برند در داخل کشور و مونتاژ محصولاتي مثل i20، i10، اکسنت و به زودي الانترا در سايت کرمان خودرو يکي از اتفاقات بسيار مهم سال هاي اخير صنعت خودرو در کشورمان بود که اين موضوع در کنار واردات ديگر محصولات گران قيمت تر هيونداي مثل سانتافه و سوناتا، موجب تثبيت بيشتر جايگاه اين خودروساز در بازار ايران شد.

Nissan Kicks

کراس اوورهاي ساب کامپکت در بازار شاسي بلندپسند کشورمان با اقبال خوبي مواجه هستند و خصوصا در شرايط حال حاضر که به دليل افزايش قيمت هاي مذکور، شاسي بلندهاي بزرگتر و خانوادگي تر با برچسب هاي قيمتي سرسام آور معامله مي شوند، اين محصولات کوچک و دوست داشتني بيش از پيش مورد استقبال خريداران قرار مي گيرند. بدين ترتيب در شرايطي که دو محصول ايکس تريل و جوک از برند نيسان به جايگاه ثابتي در بازار کشور رسيده اند، محصول جديد اين برند يعني کيکس با ابعادي شبيه به جوک و البته ظاهر جذاب ترش مي تواند گزينه خوبي براي حضور در ايران باشد.

همچنین می توانید پرسودترین کالاهای وارادتی از چین را در سایر مقالات سایت بخوانید.