پرسودترين کالاهاي وارداتي | پرسودترين کالاهاي وارداتي از چين

کالاهای وارداتی از چین

واقعيت اين است که مدت‌هاست پارچه چادر مشکي تبديل به نماد صنعت نساجي شده و هر وقت که نمايندگان مي‌خواهند به اين عرصه طعنه‌اي بزنند، سريع انتقاد مي‌کنند که چرا با وجود اين‌که ايران بزرگ‌ترين مصرف‌کننده چادرهاي مشکي است اما هنوز يک خط توليد درست و درمان در اين زمينه ندارد؟ اين در حالي است که مهندسان نساجي ما تخصص لازم را دارند و امکانات و دستگاه‌هاي جديد بافندگي هم وجود دارد اما سود سرشار از واردات اين کالاي پرفروش همچون شبحي سنگين روي تن خط توليد افتاده و توان حرکت از آن ربوده است.
از گذشته‌هاي دور تا به امروز همه اهالي اين صنعت مي‌دانند که سود واردات پارچه چادري مشکي خيلي بالاست البته نمي‌توان ميزان واقعي آن را محاسبه کرد، چون اکثرا به شکل غيرقانوني و دامپينگ وارد کشور مي‌شود و تعرفه و شماره گمرکي آن با ساير کالاهاي ديگر مشترک است، ولي با يک حساب سر انگشتي و دودوتا چهارتاي معمولي مي‌توانيد بفهميد که آن‌قدر سود واردات اين کالا بالاست که واردکننده عمده تمام تلاش خود را براي نابود کردن خط توليد مي‌کند.

به گزارش ايسنا، آمارهاي رسمي منتشر شده گوياي آن است که تا پايان فروردين‌ماه سال جاري تراز تجاري کشور به رقم مثبت 375 ميليون دلار رسيده است. اما طي اين مدت بيشترين واردات ايران مربوط به ذرت دامي بوده و در اين زمينه 662 هزارتن کالا به ارزش 144 ميليون دلار وارد مرزهاي کشور شده که واردات اين کالا در مجموع 6.12 درصد از سهم واردات کشور را به خود اختصاص داده است. پس از ذرت دامي، برنج در رتبه دوم اقلام وارداتي قرار گرفته و بدين ترتيب 74 ميليون دلار ارز براي واردات اين کالا از کشور خارج شده است. آمارها گوياي آن است که حجم وزني واردات اين کالا نيز 85 هزار تن بوده که اين سهم  4.08 وزن کل واردات کشور را در برمي‌گيرد. سهم ارزشي واردات برنج هم معادل 3.14 درصد از کل ارزي که براي واردات از کشور خارج شده را شامل مي‌شود.

مطابق گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به ترتيب «پوشاک»، «لوازم آرايشي» و «شمش طلا» بالاترين سهم را در ارزش کل قاچاق به کشور ازآن خود کرده‌اند. برآورد حجم قاچاق ورودي به کشور در سال 95 معادل 12 ميليارد و 100 ميليون دلار و قاچاق خروجي بيش از 500 ميليون دلار است. همزمان با اعتراضات نمايندگان مجلس نسبت به قابل اعتماد نبودن برآورد قاچاق، متولي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آمار قاچاق سال 95، شکاف عرضه و تقاضا در 16 کالاي عمده قاچاق، سود قاچاقچيان و فرمول محاسبه حجم قاچاق را منتشر کرد. براساس اين گزارش، برآورد ميزان قاچاق در سال 95 بيش از 12 ميليارد دلار بوده است.

دنياي اقتصاد: گران‌قيمت‌ترين کالاهاي صادراتي ايران معرفي شدند. هرچند نام آمار گمرک با کلماتي همچون تراز تجاري، حجم تجارت خارجي، کالاهاي عمده صادراتي و وارداتي و کشورهاي عمده مقاصد صادرات و مبادي واردات گره خورده، اما اين بار معاونت بررسي‌هاي اقتصادي اتاق بازرگاني تهران به آمارهاي گمرک از زاويه ديگر نگاه کرده است. زاويه‌اي که آمار صادرات از ابتداي امسال تا ?? مردادماه را به گونه‌اي مورد بررسي قرار داده که در آن خبري از ميعانات گازي و مواد پتروشيمي به‌عنوان سرليست‌هاي صادرات نيست. اما از فرش ، بستني و شکلات گرفته تا دارو و کالاهاي صنعتي را مي‌توان در اين ليست ديد.

پر سود ترين کالاهاي وارداتي

کالا های پر سود شامل کالاهای بسیاری هستند که در زیر به تفضیل آمده اند:

گوشي هاي هوشمند


از آن جايي که هزينه توليد گوشي هاي هوشمند در چين بسيار کم است، به همين دليل واردات اين محصول از چين مي تواند بسيار ارزان و پر سود براي وارد کننده تمام شود.

لوازم تکنولوژي


لوازم وابسته به ابزارهاي الکترونيکي از جمله لپتاپ، گوشييا گجت هاي ديگر در بازارهاي مختلف ارزش زيادي دارند. اين آيتم ها بطور عمده ساخته مي شوند، بنابراين هزينه توليد آنها ارزان است و به قيمت ارزاني مي توانيد تعداد زيادي از آنها بخريد. کمي نرخ اين اجناس را افزايش دهيد و سود بالايي از فروش آنها بدست آوريد.

بازي هاي فضاي باز


از آن جايي که هر روز بازي هاي متفاوتي ابداع مي شود، شما مي توانيد با انتخاب يکي از آن ها سود کلاني را به دست بياوريد.

کالاهاي وارداتي يا صادراتي به سه دسته ذيل تقسيم بندي مي‌شوند



کالاهاي مجاز: کالاهايي است که صدور يا ورود آن با رعايت ضوابط نياز به کسب مجوز ندارد
( در حال حاضر عمده کالاها نياز به مجوز ندارد) .
کالاهاي مشروط: کالاهايي است که صدور يا ورود آن با کسب مجوز امکان پذير است
( نظير گندم يا آرد يا صدور کتب ، نشريات ، فيلم با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي )
کالاهاي ممنوع : کالاهايي است که صدور يا ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام به اعتبار خريد و فروش يا مصرف ) و يا به موجب قانون ممنوع گردد.
( مشروبات الکلي ، گوشت خوک،اعضاي بدن انسان )

پرسودترين کالاهاي وارداتي از چين

 

يکي ديگر از راههاي تجارت پرسود و ايجاد اشتغال واردات ماشين الات بافندگي و تکنولوژي بافت پارچه هاي مبلي و پارچه هايي با ضخامت بالا مي باشد که کاربردهاي فراوان دارد.
يک سري از کالاهاي وارداتي پر سود در سال 1389 به شرح ذيل است

  • سنگ مرمر، گوانت
  • سنگ کف و ديوار
  • آيينه ماشين قاب شده
  • سيم خاردار
  • ميخ، ميخ سرپهن پونز
  • سوزن دو زندگي، رفوگري
  • ظرفشويي و روشويي
  • تيغه براي کارد و چاقو
  • دسته کارد و چاقو


همچنين در هنگام انتخاب کالا براي واردات به نکات ذيل توجه نمايد :

کالاهايي غير استاندارد را به دليل پايين بودن قيمت آن خريداري ننمائيد.
در هنگام واردات کالاهاي صنعتي ، از وجود خدمات پس از فروش آن مطمئن شويد.
دلايل تفاوت قيمت بسيار پايين پيشنهادي يک فروشنده نسبت به ديگر فروشندگان را دقيقا" بررسي نمائيد.
سعي نمائيد از نمايندگان معتبر توليد کنندگان که توسط توليد کنندگان اصلي معرفي شده اند کالا را خريداري نمائيد.
قبل از انتخاب کالا براي واردات ، ميزان حقوق گمرکي ( سود بازرگاني ) کالا را از کتاب قانون مقررات صادرات و واردات استخراج نموده و سود حاصل از واردات را با در نظر گرفتن عوارض واردات محاسبه نمائيد.

لیست کالاهای وارداتی از چین به ایران

به طور کلی موارد وارداتی از چین به ایران را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  1. فلزات شامل آن و فولاد و...
  2. منسوجات و کاغذشامل انواع پارچه و..
  3. ماشین آلات و قطعات صنعتی
  4. مواد شیمیایی و معدنی
  5. پلاستیک و لاستیک
  6. لوازم جانبی ماشین
  7. قطعات و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
  8. قطعات ساختمانی
  9. لوازم خانگی
  10. تجهیزات فلزی

محصولات وارداتی از چین به ایران گاهی ممکن است شامل موارد جزئی باشد مانند نخ و قطعات چرخ خیاطی و حتی موی انسان که در آرایشگاهها استفاده زیادی دارد.

 

از ورود موقت کالا و مراحل آن چه می دانید؟ برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.