آيا ترانزيت بار تريلي به اروپا به صرفه است | کرايه ترانزيت به اروپا

ترانزیت کالا

خدمات ترانزيت و ترخيص کالا از کليه گمرکات

  • حمل بار به کليه کشور هاي اتحاديه اروپا ( آلمان، فرانسه، ايتاليا، سوئيس و … ) و بلعکس
  • حمل بار از ترکيه به ايران با لاين اختصاصي با بيش از ده ها ماشين تحت پوشش مستقيم
  • حمل بار از چين با نازل ترين قيمت و کمترين زمان ممکن به صورت دريايي و هوايي
  • حمل بار به گرجستان، ارمنستان، روسيه و فنلاند با خط اختصاصي
  • حمل بار هاي ترافيکي از سرتاسر اروپا و آسيا به ايران و بلعکس
  • ترانزيت داخلي و خارجي

مديرکل دفتر ترانزيت سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اعلام اين‌که کاميون‌هاي ايراني براي عزيمت به اروپاي شمالي از مسير بلاروس استفاده کرده‌اند، گفت: براي حمل بار به اروپاي مرکزي نيز از خاک ترکيه استفاده مي‌شد که با ناامن شدن مرزهاي اين کشور، بار از ايران به اروپا از مسيرهاي ذکر شده جابجا مي‌شود. عطرچيان با بيان اين‌که بخشنامه‌اي خصوص جايگزين کردن مسيري به جاي مسير ترکيه براي دسترسي به بازارهاي اروپايي افزود:تا زماني که مرزهاي ترکيه امن نشود از مسيرهاي موازي براي حمل بار به سمت اروپا بهره مي‌گيريم. وي با بيان اين‌که هم‌اکنون مرز بازرگان باز است، گفت: تردد در اين مرز عادي است، اما با اين حال به دليل ناامني موجود از مسيرهاي جايگزين براي حمل کالا به سوي کشورهاي اروپايي استفاده مي شود.

برخي از مزاياي حمل و نقل زميني جاده اي

  • نياز به سرمايه گذاري کمتر

سرمايه مورد نياز براي حمل و نقل زميني بسيار کمتر از شيوه هاي ديگر حمل و نقل از جمله حمل و نقل ريلي، حمل و نقل هوايي و دريايي است.

  • خدمات حمل درب به درب

مزيت مهم حمل و نقل جاده اي حمل کالا و محموله بصورت درب به درب يا از انبار به انبار است.

  • امکان ارائه خدمات حمل و نقل در مناطق روستايي

حمل و نقل زميني براي حمل کالا و محموله ها از مناطق روستايي مناسب است که راه آهن، راه آبي و يا هوايي ندارند

  • خدمات قابل انعطاف

حمل و نقل جاده اي يک مزيت بزرگ نسبت به روش هاي ديگر حمل و نقل دارد و آن انعطاف پذيري اين روش است. راه ها و زمان بندي را مي توان با توجه به نيازهاي افراد تنظيم کرد بدون اينکه عدم تعهدي به وجود بيايد.

  • مناسب براي فواصل کوتاه جاده اي

تاخير در حمل و نقل از جانب واسطه هاي بارگيري و مديريت واسطه ها امري اجتناب پذير است. محموله ها را ميتوان مستقيما در وسيله نقليه جاده اي بار زد و مستقيم در مقصد تخليه کرد.

حمل هوايي بار، چطور و چگونه

اما علاوه بر آشنايي با هزينه روش هاي مختلف بسته بندي و حمل کالا بايد بر قوانين مربوط به حمل و حمل هوايي بار نيز تسلط کامل داشته باشيد زيرا حمل هوايي بار ، مستلزم رعايت مقرارت خاص و معيني است که حتي اين قوانين بسته به نوع کالاي مورد نظر نيز با هم فرق مي کنند؛ به عنوان مثال نگه داري بعضي از کالاها به شرايط دمايي خاصي نياز دارد که هنگام ارسال اين نوع محصولات بايد قوانين خاص آن ها را رعايت کرد. از اين رو شايد بد نباشد که پروسه حمل هوايي بار را به شرکت هاي بازرگاني معتبر، امين، با تجربه و حرفه اي بسپاريد زيرا در صورت عدم رعايت عمدي يا سهوي مقررات مذکور حتي ممکن است که محموله شما مصادره شود و نتوانيد کالا را به موقع ترخيص کنيد. همانطور که مي دانيد طولاني شدن پروسه ترخيص کالا مي تواند تبعات مختلفي در پي داشته باشد. به عنوان مثال اگر روند حمل هوايي بار از گمرک بيش از حد معمول طول بکشد مجبور خواهيد شد هزينه بيشتري به گمرک پرداخت کنيد و اين يعني اينکه قيمت تمام شده کالا براي شما افزايش مي يابد.
حالا اگر بخواهيد براي کاهش ميزان خسارت، کالا را با قيمت بيشتري بفروشيد؛ کالاي موردنظر توان رقابت با ساير کالاهاي مشابه در بازار را نخواهد داشت و اين خود به معناي از دست دادن بازار فروش است. بنابراين پيشنهاد مي دهيم که با سپردن فرآيند حمل هوايي بار به ترخيص کاران معتبر، خود را از دست تبعات آتي خلاص کنيد.

حمل هوايي باز از فرودگاه امام

حالا که با مزايا و معايب حمل هوايي بار آشنا شديم اجازه دهيد که کمي هم در مورد بزرگترين مرز هوايي کشور يعني گمرک فرودگاه امام خميني (ره) صحبت کنيم.
در ارديبهشت سال 1384، فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) به عنوان يکي از ده فرودگاه بزرگ دنيا راه اندازي شد. مدت کمي بعد از افتتاح فرودگاه امام خميني، گمرک جمهوري اسلامي ايران به رغم تمام مشکلات اداري و اجرايي موفق شد که در اين فرودگاه مستقر شود تا در زمينه حمل و حمل هوايي بار خدمات رساني کند.
حالا بعد از گذشت بيش از يک دهه، گمرک فرودگاه امام خميني توانسته عنوان سرشناس ترين گمرک کشور در عرصه حمل هوايي بار را به خود اختصاص دهد. همچنين گمرک فرودگاه امام خميني (ره)، يکي از پرددترين گمرکات کشور است و از نظر ترافيک واردات و صادرات در بين گمرکات کشور جايگاه دوم و در بين گمرکذهاي تهران رتبه اول را دارد.
اکثر تجار ايراني براي واردات کالاهاي کم حجم و سبک، گمرک هوايي فرودگاه امام خميني را انتخاب مي کنند.
در حال حاضر گمرک هوايي امام خميني (ره) متشکل از شش حوزه مختلف است که حوزه هاي يک تا پنج اين گمرک به ترتيب در حوزه هاي تجاري، تجاري، امانات پستي، امور مسافري و مهرآباد فعاليت مي کنند و حوزه شش اين گمرک مختص به ترخيص تخصصي نفت است.

محاسبه وزن و حجم کالا

يکي از موارد بسيار مهم که گاهي موجب سردرگمي مي شود نحوه محاسبه وزن بارنامه مي باشد . توجه داشته باشيد که در حمل و نقل هوايي دو واحد " وزن حقيقي " يا ( Gross Weight ) و وزن حجمي يا ( Volume weight ) مورد محاسبه قرار مي گيرد . وزن حقيقي همان وزني است که پس از توزين کالا بر روي باسکولگمرک فرودگاه مشخص مي گردد و وزن حجمي با توجه به ابعاد بيروني بسته پس از بسته بندي طبق فرمول زير محاسبه مي گردد :
وزن حجمي = حاصلضرب طول و عرض و ارتفاع تقسيم بر عدد 6000

توجه داشته باشيد که بزرگترين طول ، بزرگترين عرض و بزرگترين ارتفاع بسته به سانتيمتر اندازه گيري شده و حاصلضرب اعداد فوق بر عدد 6000 تقسيم شود . عددبدست آمده وزن حجمي کالا مي باشد .
( براي مثال وزن حجمي بسته با ابعاد طول و عرض و ارتفاع 100 سانتيمتر ، مساوي 167 کيلو گرم مي باشد و يا به عبارتي هرمتر مکعب = 167 کيلو گرم )
هنگام محاسبه هزينه کرايه حمل ، ما بين وزن حقيقي کل بسته ها ( وزن کل باسکول ) و وزن حجمي تمام بسته ها ؛ هر کدام که بيشتر باشد بعنوان وزن بارنامه ( Chargeable Weight ) مورد استفاده قرار مي گيرد . لازم به يادآوري است که وزن حقيقي کل بسته ها نسبت به وزن حجمي کل بسته ها مورد مقايسه قرارمي گيرد .
نکته مهم ديگر در مورد هزينه کرايه حمل هوايي اين است که متناسب با افزايش وزن محموله نرخ واحد کرايه حمل هوايي کاهش مي يابد . در اکثر موارد نرخهاي هواپيمايي بر اساس وزنهاي زير 45 کيلو گرم ، 45 تا 100 کيلو گرم ، 100 تا 250 کيلو گرم ، 250 تا 500 کيو گرم و... متفاوت بوده و با افزايش وزن محموله نرخ " واحد " کرايه حمل کاهش مي يابد .

نرخ کرایه ترانزیت به اروپا

به طور کلی نرخ کرایه ترانیت از شهر های محتلف اروپا به ایران متفاوت است و همچنین به عوامل مختلفی مانند وزن و ابعاد محموله و شهر مبدا و مقصد و ... بستگی دارد و این قیمت ها به طور مدام در حال بروز رسانی هستند که باید برای مطلع شدن از قیمت واقعی با کارشناس مربوطه تماس حاصل فرمایید.

نرخ کرایه ترانزیت زمینی از آلمان به ایران

از به وزن قیمت اعتبار قیمت آخرین بروزرسانی
مونیخ (Munich) تهران 20 Ton 3,850 Euro 1 هفته 1397/08/15
اشتوتگارت (Stuttgart) تهران 20 Ton 3,850 Euro 1 هفته 1397/08/15
فرانکفورت (Frankfurt) تهران 20 Ton 3,950 Euro 1 هفته 1397/08/15
کلن (Koln) تهران 20 Ton 4,050 Euro 1 هفته 1397/08/15
هامبورگ (Hamburg) تهران 20 Ton 4,100 Euro 1 هفته 1397/08/15
برلین ( Berlin) تهران 20 Ton 4,050 Euro 1 هفته  

 

نرخ کرایه ترانزیت زمینی از سویس به ایران

 

از به وزن قیمت اعتبار قیمت آخرین بروزرسانی
باسل (Basel) تهران 20 Ton 4,050 Euro 1 هفته 1397/08/12
زوریخ(Zurich) تهران 20 Ton 4,150 Euro 1 هفته  

 

اعلام بار ترانزیت اروپا

برای اعلام بار ترانزیت از اروپا به ایران و همچنین از ایران به اروپا با کارشناسان ما تماس بگیرید و از بروز ترین قیمت ها با خبر شوید.

مسیر ترانزیت ایران به اروپا

پنج مورد راه ترانزیتی از ایران به اروپا وجود دارد که با توجه به نوع بار و کشور مقصد می توان راه مناسب را انتخاب کرد

  1. مسیر ترانزیتی ترکیه
  2. آذربایجان- گرجستان- دریای سیاه- بلغارستان
  3. ارمنستان- گرجستان- دریای سیاه- رومانی- بلغارستان
  4. بندرعباس- بندر هامبورگ از طریق کشتی و حمل کالا با کانتینر 40 فوت
  5. آذربایجان- روسیه- بلاروس- رومانی

و در پایان می توانید مقاله ی شرایط ترانزیت و حقوق راننده ترانزیت در ایران را بخوانید.